marți, mai 10, 2011

22. Cuib de viespe – mai de prin Romania noastra

 
De ziua barbatului am facut sacrificiul suprem: m-am imbarbatat si eu si, cu titlu de surpriza, am spart cam un ceas jumate o nuca imposibila si am framantat ceea ce am refuzat de foarte multa vreme in coace: un aluat pentru cuibul de viespe, prajitura autohtona aflata in topul preferintelor bunului si atentului meu sot! Reteta este tipic romaneasca, e a mamei mele (Florin, sa nu aud comentarii – luam cu mama lectii culinare interculturale). Din ingredientele mamei mele au rezultat doua tavi uriase, pline cu soldatei / cuiburi de viespi :). Nu va faceti griji, daca raman veti avea ceva de pus la serviciu sau pentru micul dejun. Recomand sa incalziti a doua zi prajitura cateva secunde in cuptorul cu microunde. Bucataria va mirosi ca o patiserie proaspat deschisa de dimineata.

Ingrediente (cam 34 bucati):

1 kg faina alba
2 pliculete de drojdie uscata
1 cana zahar
5 pliculete zahar vanilat
3 ½ cani lapte caldut
2 cani nuca macinata
Alte 4-6 linguri zahat
1 pachet unt+1 lingura separat
2 oua

1. Cernem faina intr-un bol mare si o amestecam cu drojdia uscata. O lasam sa lucreze asa cam 15 minute.
2. Spargem acum 2 oua peste faina, mai punem 1 lingura de unt topit, 2 vanilii si vreo 2 linguri de zahar. Incepem sa adaugam in total, treptat, cam 2 ½ cani de lapte si framantam bine de tot aluatul, cam 10-15 minute bune. Il impartim apoi in 2 bucati, le asezam inapoi in bolul de plastic, pudram cu faina si acoperim vasul cu un prosop de bucatarie. Il punem intr-un loc caldut si asteptam sa creasca bine de tot, mai mul de dublu.
3. Pregatim o spuma de unt dintr-un pachet de unt si 1 cana de zahar praf.
4. Macinam nuca si o amenstecam cu 1 vanilie si 2-3 linguri de zahar.
5. Incingem cuptorul la 180 grade Celsius.
6. Cand aluatul a crescut suficiet, incepem sa intindem cate o jumatate pe masa de lucru pudrata cu faina. Sa nu fie foarte subtire foaia, cam de ½ de deget. Incercati sa obtineti un dreptunghi.
7. Cu jumatate din spuma de unt ungem aluatul folosind o spatula sau cutit. Peste, presaram jumatate din cantitatea de nuca amestecata cu zahar. Incepem sa rulam aluatul incepand cu lungimea. Daca incepeti pe latime, vor iesi niste cuiburi enorme. Incercam sa rulam destul de strans aluatul. Apoi taiem bucati cam de 2 degete, nu mai subtiri. Cuiburile astfel obtinute le punem culcate pe o tava acoperita cu hartie de copt pe care o dam la cuptor cam 45-50 de minute, pana devin aurii.
8. Cam cu 5-10 minute inainte sa fie gata, amestecam 1 cana de lapte cu 2 vanilii si o lingura de zahar. Stropim astfel fiecare cuib cu cate 1-2 linguri de lapte si mai lasam putin la cuptor tava.
9. Cand prima tura e gata, repetam toate aceste operatii cu jumatatea de aluat ramasa. In final veti avea cam 2 tavi, 34-36 de cuiburi de viespe in total. Ce de soldatei!!!


2 comentarii: