duminică, octombrie 09, 2011

Bulgaresti in otet – ultimul episod din sezonul conservelor

 
Mereu am fost o tipa “fashionista” pentru care moda a insemnat foarte mult: de exemplu, moda la noi acasa a fost in functie de sezon, bineinteles! In anotimpul cald acream ciorba cu smantana, in schimb in sezonul de iarna, nu e zeama buna la noi in casa daca nu e dreasa cu o lingura buna de ardei bulgaresti in otet. Ca atare, de ani buni, la noi rafturile camarii sunt musai accesorizate cu borcanele vesele in culori de sezon, mai iuti sau mai dulci, dupa cum nimerim materialul. Una din muraturile mele preferate sunt ardeii bulgaresti, rondele verzi-portocalii, chiar rosii uneori, de la care pun prin mancaruri nu doar ardeii in sine ci si otetul condimentat. Reteta mamei mele e una extrem de simpla insa imi place mai mult ca orice alta varianta incercata. O sa trec direct la subiect, ca e duminica si ma asteapta un pui ce striga “Rotiseaza-maaaaa!” iar ardeii copti imi lasa deja gura apa!

Mama obtine 10-11 borcane de 380 gr cum zice ea, din 1 kg ardei iuti bulgaresti. Metoda e urmatoarea:

1. Spalam si taiem rondele ardeii, apoi ii asezam frumos in borcane din acelea mici, obisnuite. Nu de alta, dar avem proportii de pastrat.
2. In fiecare borcan punem cate 2 linguri de zahar, apa rece de un deget si umplem apoi borcanele cu otet de 9 grade. Mai simplu de atat nu se poate, insa gustul dupa cateva saptamani e demential! Deja ma gandesc la o ciorba de pui aita imbunatatita cu zeama de pe ardei plus bulgaresti, desigur! Sa aveti o duminica placuta si plina de bunatati!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu