miercuri, februarie 22, 2012

60. Mamaliga cu branza si ... de toate!

 
…ca in Bucovina, sau cel putin cum am mancat eu in Suceava.  Orasul asta mie mi s-a parut o minune. Cu toate ca eram intr-un training care a durat doua saptamani, m-am simtit permanent ca intr-o statiune. Orasul e asezat pe coline, ai mereu de suit oriunde ai merge, iar verdeata  de care pot zice ca e plin fata de alte orase romanesti mi-a dat o stranie senzatie de bunastare, aer curat, si o lume desprinsa parca din post-card-uri vechi. Aici am vazut cea mai ciudata biserica, asemeni unei nave, de zici ca te asteptai la o aparitie biblica. Tot aici am vazut cea mai romantica gara din tara as zice eu, lucru din nou neasteptat pentru mine si care a facut asteptarea trenului si intoarcerii acasa mult mai usoara si placuta. Ca amintiri mai am o ciorba grozava de vacuta, cea mai buna pe care am mancat-o la restaurant vreodata, stevia proaspata si un cas de primavara grozav din piete. Daca nu ar fi fost lucrarile omniprezente la canalizarea orasului as fi declarat ca e unul din cele mai frumoase orase pe care le-am vazut pe la noi. Sper doar ca au trecut si peste asta, ca altfel e chiar pacat de bijuteria asta de oras.


 
Mamaliguta noastra trebuia musai sa apara in randul retetelor cu traditie, iar eu am incadrat-o atat ca reteta din  Moldova de peste Prut, cat si mai de-a casei. Stiu ca peste drum de noi am concurenta serioasa la capitolul "mamaliga cu branza", insa mi-am luat inima in dinti si am incercat si eu o portie zdravana, pe cont propriu, incercand sa reproduc un meniu sucevean de pomina. Mamaliga banuiesc ca oricine stie sa faca, mai putin subsemnata. A cam trebuit sa experimentez sa vad cam care e proportia apa-faina de malai, asa ca varianta asta mie mi s-a parut optima, de asta o si pun aici. A iesit o bunatate de mamaliguta cu branza si de toate, din urmatoarele:

5 cani apa
3 cani faina de malai
1 lingura sare
150 g branza de burduf
300 g smantana
8 felii de bacon
100 g cas razalit
2 oua

1. Punem la fiert apa cu sare, iar la primul clocot adaugam faina de malai. Amestecam bine cu un tel, continuu, sa nu ni se faca cocoloase. Cu proportiile astea o sa obtinem o mamaliguta mai tare, sa o putem stratifica si da la cuptor. In cateva minute e fiarta si pana una-alta, trecem la pregatit baconul.
2. In 2-3 linguri de ulei prajim baconul taiat fasiute, pana devine rumen. Il dam de o parte, pastrand de data asta uleiul.
3. Pregatim o cratita sau vas pentru cuptor, ungandu-l cu uleiul in care am prajit baconul ori slaninuta (daca aveti, asta e chiar mai gustoasa). Incepem apoi sa punem straturile. Eu am impartit mamaliguta in trei parti. Punem in cratita unsa primul strat, apoi punem branza si smantana; trecem la al doilea strat peste care punem baconul prajit si cas razalit. 
4. Urmeaza ultimul strat de mamaliguta. Pe asta il nivelam frumos cu o lingura cu ulei de la bacon. Ii facem doua cuibusoare in care spargem doua oua ochiuri. Dam oala de mamaliga la cuptor cam o jumatate de ora la foc potrivit, pana se fac ouale, mai moi sau mai tari, dupa preferinta mesenilor. In farfurii mai punem evident smantanica. Nu am zis ca o sa fie o masa sanatoasa, ci doar gustoasa :). Merita din cand in cand si un rasfat autohton, cu mai toate bunatatile de pe la noi! Hai la masa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu