marți, martie 20, 2012

62. Baba Ghanoush, mai pe gustul nostru

 
Baba ghanoush, o gustare din Levant, mi-a atras atentia cu ceva vreme in urma, cand am pus mana pe primul nostru borcan de sos Tahini. Va amintiti de el daca dati o raita prin reteta de Humus. Desi mai des intalnita in Egipt, includem reteta asta in lista Turciei, mai ales ca e foarte des intalnita in Antalya. In lumea araba e cel mai des pregatita salata de vinete cu sosul Tahini, insa sunt destule variante in care intalnim rosii si ceapa, maioneza, ori numai ceapa, zeama de lamaie si ulei de masline. Varianta romaneasca a salatei de vinete o stie toata lumea: in general are ceapa si maioneza, mai ales daca e cu vinete pastrate in congelator peste iarna, ori ceapa si ulei, pe timp de vara, cand vinetele sunt proaspat coapte la flacara ori in cuptor. Pana una alta, noi pregatim un baba ghanoush cu vinete tocate marunt, de fapt pasate cu robotul de bucatarie, ca noua asa ne plac, mai ales ca am folosit vinete congelate. In general, in lumea araba, sunt tocate mai mari, insa noi am pastrat tot restul de ingrediente, cum ar fi sosul tahini, evident, usturoiul, lamaia si uleiul de masline. In plus, pot spune ca am avut parte de o gustare de post delicioasa si foarte asemanatoare cu vinetele noastre cu maioneza. Am pregatit un castron din 2 vinete coapte in vara in cuptor si dezghetate cu pofta acum, in martie. Am mai folosit:

1 ½ linguri sos tahini
1 catel de usturoi tocat marunt
Putina zeama de lamaie
Sare dupa gust
2 linguri ulei de masline

1. Se scurg vinetele coapte, apoi se toaca marunt, ori daca vreti, le pasati cu un blender.
2. Adaugam pe rand restul de ingrediente, saram gustarea pe gustul nostru, apoi nu ne ramane decat sa o dam gata cu felii de paine proaspata, ori pita daca aveti si vreti sa pastrati traditia legata de salata din Levant… Multa pofta sa aveti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu