luni, octombrie 21, 2013

Porc cu ciuperci si sos de soia


In incercarea de a reproduce sosul de porc si ciuperci de la un foarte cunoscut fast-food de pe la noi din mall, ne-am gandit sa sarim peste conserva de bambus, dubioasa si veche din camara noastra adusa nu stiu exact din care concediu si sa pastram doar ciupercile, conservate si ele. In mod surprinzator am nimerit o aroma destul de apropiata de originalul pranzurilor noastre chinezesti, asa ca sper sa nu ne facem de prea mare rusinea aducand aici reteta cu pricina. Am gatit destul de repede felul asta de mancare, grozav pe un orez cu bob lung simplu, fiert doar in apa cu sare. La urmatoarele retete o sa ma prezint cu treburi mai tomnatice, cum ar fi un sufleu de conopida ori ceva bun, dulce si lipicios la tava, inspirat din frunzele de sezon de peste drum de noi.

Si totusi, sa vedem purcelul nostru cum s-a prezentat:

Sub forma de pulpa, cam de 350-400 g
Marinat in 6 linguri sos soia si
2 linguri sos teriyaki
2-3 linguri ulei vegetal
Piper
Plus 1 morcov mare
1 lingura amidon
1 conserva ciuperci
1 catel usturoi

1. Am spalat, sters si taiat cubulete carnita de porc, apoi am pus-o cam 2 ceasuri in amestecul de sosuri, ulei si ceva piper.
2. Am prajit apoi carnea in tigaie, cu tot cu zeama in care a stat. Cand a fost rumenita usor, am adaugat morcovul dat pe razatoare si ciupercile scurse. Toate la un loc le-am mai prajit 5 minute, apoi am pudrat o lingura de amidon alimentar si am pus si un catel de usturoi tocat marunt.
3. Imediat dupa, am adaugat amestecand bine, cam o cana de apa. Tocanita a fiert apoi pana cand carnea a fost bine patrunsa. Mai puteti completa cratita cu apa, daca scade prea mult si nu e carnea bine facuta.  Evident ca am pus rapid la fiert o punguta de orez in apa cu sare si uite asa am avut o masa in stil asiatic aromata si delicioasa. Chef de gatit sa aveti!

Un comentariu: